Kaip skambinti 112?

Skubios pagalbos numeriu 112 dažniausiai tenka skambinti ne pačiomis palankiausiomis sąlygomis. Pavojaus akivaizdoje patiriamas nerimas, baimė ar išgąstis neleidžia susikaupti, ramiai įvertinti aplinkos bei nedelsiant nuspręsti ką daryti, kad išliktumėte saugus (-i).

Neretai atsitinka, kad ketindami išsikviesti skubią pagalbą telefonu žmonės tiesiog pamiršta numerį 112, nesugeba jo surinkti telefono klaviatūra arba paskambinę negali pasakyti, kokia nelaimė ir kur juos ištiko.

Kad nelaimės atveju kuo greičiau išsikviestumėte skubią pagalbą, perskaitykite ir įsiminkite šiuos paprastus, bet naudingus patarimus:

  • ištikus nelaimei nebijokite skambinti 112 ir nepasimeskite;
  • pasirinkite (pasitraukite į) vietą, iš kurios galėtumėte saugiai paskambinti numeriu 112;
  • jei galite, numeriu 112 skambinkite ir su atsiliepusiu operatoriumi kalbėkite pats (-i);
  • telefono aparato klaviatūroje surinkite tik šiuos tris skaitmenis – 112 ir paspauskite skambinimo klavišą arba surinkite numerį 112 telefono aparato disku. Jokių šalies, miestų, rajonų ar kitokių kodų prieš numerį 112 rinkti nereikia;
  • sulaukite, kol operatorius atsakys į Jūsų skambutį. Būkite kantrus (-i). Jei po kelių kvietimo signalų nesulaukiate atsiliepiant operatoriaus, jokiu būdu nenutraukite pradėto skambučio ir neskambinkite iš naujo dar kartą. Kiekvienas Jūsų pakartotas skambutis bus laikomas nauju ir bus nukeltas į skambučių eilės pabaigą, todėl prisiskambinimo laikas gali pailgėti;
  • atsiliepus operatoriui prisistatykite bei trumpai ir aiškiai pasakykite kas ir kam atsitiko;
  • nurodykite vietą (jei žinote, ir tikslų adresą), kurioje yra reikalinga skubi pagalba. Jei galite, paaiškinkite operatoriui, kaip šią vietą lengviau rasti (prie jos privažiuoti). Jei pavojinga situacija susiklostė kitoje, nei jūs skambinate, vietoje – nurodykite įvykio vietą;
  • atsakykite į visus operatoriaus užduotus klausimus. Supraskite, kad tikslūs ir aiškūs atsakymai į visus Jums užduotus klausimus yra būtini ir padeda operatoriui tiksliau reaguoti. Padėkite operatoriui ir Jūs;
  • laikykitės operatoriaus teikiamų patarimų;
  • nepadėkite ragelio kol operatorius pasakys, kad pokalbį galima baigti;
  • baigęs (-usi) pokalbį, pasistenkite neužimti savo telefono linijos, iš kurios skambinote, jei tai nėra būtina. Operatoriui gali prireikti su Jumis susisiekti ir paprašyti papildomos informacijos apie situaciją arba pateikti Jums papildomą patarimą;
  • jei situacija nelaimės vietoje pasikeičia (pagerėja ar pablogėja), paskambinkite numeriu 112 dar kartą ir apie tai praneškite.

Puslapis paskutinį kartą atnaujintas: 2014-02-27

PrintFriendly and PDF
Feedback






Feedback
Kita informacija

eCall
ES parama
Nuorodos