eCall

„eCall“ – automobilio pagalbos iškvietos sistema​​

Nuo 2018 m. balandžio automobiliuose taps privaloma pagalbos iškvietos sistema („eCall“), automatiškai suveikianti patekus į avariją.
Avarijos atveju eCall sistema automatiškai skambina Europos skubios pagalbos telefono numeriu 112. Ji praneša pagalbos tarnyboms transporto priemonės vietą net jei vairuotojas yra netekęs sąmonės arba pats negali paskambinti. Europos Komisija prognozuoja, kad tokia sistema per metus galėtų išgelbėti iki 2 500 gyvybių.
 

Sistemos „eCall“ nauda

Per sistemą „eCall“ gauti duomenys leis skubios pagalbos tarnyboms greičiau suteikti pagalbą transporto priemonių vairuotojams ir keleiviams. Taip bus išgelbėta daugiau gyvybių ir greičiau pradėtas gydymas susižalojus. Prognozuojama, kad sistema „eCall“ leis 40 % sutrumpinti reagavimo į nelaimę laiką miesto vietovėse ir 50 % – kaimo vietovėse. Sistema „eCall“ bus naudinga ne tik kelių eismo saugai – ji leis gerokai sumažinti po eismo įvykių susidarančias spūstis ir antrinių eismo įvykių skaičių, kurie kyla dėl neapsaugotų eismo įvykių vietų.

 

Kaip veikia „eCall“pagalbos iškvieta?

Sistema „eCall“ aktyvuojama automatiškai, kai tik automobilyje įrengti jutikliai nustato, kad įvyko automobilio susidūrimas. Įsijungusi sistema surenka Europos pagalbos numerį 112, užmezga telefono ryšį su atitinkamu Bendruoju pagalbos centru ir nusiunčia šiam centrui detales apie avariją nurodydama avarijos laiką, tikslią transporto priemonės vietą ir judėjimo kryptį (tai itin svarbu greitkeliuose ir tuneliuose). Sistemą „eCall“ galima aktyvuoti ir rankiniu būdu, paspaudus automobilyje esantį mygtuką, tai gali padaryti, pavyzdžiui, avariją pamatęs asmuo.
 

„eCall“ veikimo schema​​

eCall-schema

 


Puslapis paskutinį kartą atnaujintas: 2016-09-23

PrintFriendly and PDF
Feedback






Feedback
Kita informacija

eCall
ES parama
Nuorodos