Bendrojo pagalbos centro pareigūnai pademonstravo žaibišką reakciją

Žiniasklaidoje jau buvo aprašytas sekmadienio vakarą Panevėžyje, Klaipėdos gatvėje, kilęs gaisras, kurio metu išgelbėti namuose be priežiūros palikti du vaikai: septynerių metų berniukas ir penkerių metų mergaitė. Vaikams mėginant pasiskrudinti duonos, užsidegė skrudintuvas, o nuo jo ugnis persimetė į kitus namų apyvokos daiktus. Atvykę ugniagesiai gelbėtojai likvidavo ugnies židinį ir iškėlė vaikus pro langą. Ne antraeilį vaidmenį šioje sėkmingoje gelbėjimo operacijoje suvaidino ir Bendrojo pagalbos centro (BPC) pareigūnų profesionalumas bei operatyvumas.

Pranešimas apie gaisrą bute ir pagalbos besišaukiančius vaikus buvo gautas sekmadienio, kovo 31-osios, vakarą, kai į BPC skubios pagalbos numeriu 112 paskambino jų kaimynas. Į skambutį buvo atsiliepta 18:35:07. Išgirdęs apie gaisrą ir išsiaiškinęs įvykio vietos adresą, BPC skambučių operatorius veikė operatyviai – jau po 33 sekundžių, nenutraukdamas pokalbio su pranešėju, perdavė pirminę informaciją priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų valdytojams.

BPC Alytaus skyriaus pareigūnai, valdantys priešgaisrines gelbėjimo pajėgas, pirmą ugniagesių gelbėtojų automobilį aliarmavo po 13 sekundžių, t. y. 18:35:53. Netrukus buvo aliarmuoti dar du automobiliai. Nuo atsiliepimo į skambutį iki paskutinių pajėgų aliarmavimo tepraėjo vos 58 sekundės.

Vadovaujantis standartais, tais atvejais, kai reikalingas skubus reagavimas, pagalbos prašymo priėmimo laikas turi būti ne ilgesnis kaip 60 sekundžių, o pranešimo apie pagalbos poreikį perdavimo laikas pirmoms reaguojančioms pajėgoms savo ruožtu taip pat turi neviršyti 60 sekundžių. Todėl BPC pareigūnai gaisro Panevėžyje atveju „sutaupė“ daugiau kaip minutę. Gaisro metu, kai ugnis sparčiai plečiasi, tai yra labai daug.

Analizuojant paskutinių metų duomenis pastebima, kad priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų aliarmavimo laikai vis gerėja. Jei 2016 m. iki vienos minutės būdavo aliarmuojama 69 proc. įvykių, tai 2018 m. šis rodiklis siekė jau 87 proc. (ypatingai skubių įvykių metu – net 92 proc.). Vidutinis pokalbio laikas per porą metų taip pat sutrumpėjo 5 sekundėmis. Tiesa, šiam rodikliui didelę įtaką daro ilgai trunkantys pokalbiai, kai operatoriams tenka konsultuoti skambinančiuosius arba tęsti pokalbį su krizę išgyvenančiu žmogumi iki pagalbos tarnybų atvykimo.

Gerėjantys rodikliai ir darbuotojų profesionalumas, be abejo, turi įtakos ir Lietuvos gyventojų pasitikėjimui: naujausių apklausų duomenimis, net 86 proc. apklaustų gyventojų, kuriems teko susidurti su BPC, vertina jo darbą teigiamai.



Feedback






Feedback
Kita informacija

eCall
ES parama
Nuorodos