Bendrojo pagalbos centro darbuotojai vyko į tarnybinę komandiruotę Estijoje

2018 m. lapkričio 27–29 d. grupė Bendrojo pagalbos centro (BPC) darbuotojų – BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas, BPC Parengties ir kokybės kontrolės skyriaus viršininkas Liutauras Šinkūnas, Parengties ir kokybės kontrolės skyriaus vyriausiosios specialistės Aušra Atkočiūnaitė ir Natalija Šaripova, BPC Informacinių technologijų skyriaus vedėjas Saulius Petrauskas ir vyriausioji specialistė Jolita Budrevičienė, BPC Vilniaus skyriaus viršininko pavaduotoja Jolita Paulauskienė, Vilniaus skyriaus vyriausiasis specialistas Denisas Vasilenko ir vyresnioji specialistė Alina Černiauskienė – vyko į tarnybinę komandiruotę, kurios metu siekė susipažinti su Estijoje veikiančia pagalbos skambučių 112 sistema ir Skubios pagalbos centru (est. Häirekeskus).

Talino skubios pagalbos skambučių ir pajėgų valdymo centre BPC darbuotojai praleido visą dieną. Kolegos juos supažindino su savo darbo organizavimo principais, policijos, greitosios medicinos pagalbos ir ugniagesių gelbėtojų pajėgų valdymu.

Skirtingai nei Lietuvoje, Estijoje pajėgų valdymo funkcijas vykdantys darbuotojai dirba bendrose patalpose, o tai padeda geriau ir tiksliau koordinuoti reagavimą į kompleksinius įvykius. Kiek kitaip organizuotas ir pačių skambučių aptarnavimas: į skambučius numeriu 112 eilės tvarka, neatsižvelgiant į skambinančiojo buvimo vietą, gali būti atsakyta viename iš keturių skubios pagalbos skambučių centrų Taline, Tartu, Piarnu ar Johvi. Toks skambučių srauto paskirstymas leidžia sutrumpinti atsakymo į skambučius ir reagavimo laiką, sudaro geresnes galimybes organizuoti darbuotojų mokymus ir kt.

Skiriasi ir naujų darbuotojų mokymas. Kaip pasakojo estų kolegos, jų darbuotojai rengiami Estijos saugumo mokslų akademijos Pagalbos tarnybų kolegijoje. Mokymo programa trunka dešimt mėnesių.

BPC darbuotojus ypač domino Estijos skubios pagalbos tarnybų naudojama informacinė sistema, įvykių klasifikatoriai ir klausimynai, todėl jiems buvo pademonstruotos visos programos galimybės, skirtingų įvykių valdymas, atsakyta į kilusius klausimus. Pačią skambučių operatorių ir pajėgų valdytojų salę BPC darbuotojai galėjo apžiūrėti iš specialiai lankytojams įrengto kambario.

Tikimasi, kad komandiruotės metu įgytos žinios ir iš kolegų perimta geroji patirtis bus naudinga rengiant bendros BPC ir pagalbos tarnybų informacinės sistemos programinės įrangos specifikacijos projektą bei tobulinant darbo organizavimo ir darbuotojų mokymo sistemas.

 

     



Feedback






Feedback
Kita informacija

eCall
ES parama
Nuorodos